DONA PINCHANDO LA IMAGEN DE #SomosLaLeche

#Bloguerasxlalactancia

viernes, 22 de mayo de 2015

VACANCES EN FAMÍLIA: UNA CERDANYA AMB ULLS NOUS

Amb un nadó de 16 mesos tan mogut i explorador com Rosquis són necessàries unes vacances de desconnexió de la ciutat i tornada a la Natura. Ha de descobrir les olors del bosc i del camp, agafar fulles i branques, veure animalons, sentir la remor dels rierols, respirar aire pur, córrer, jugar...

Les vacances que recordem amb més tendresa són les de la nostra infantesa, plenes de sensacions visuals, sonores i auditives. Sempre portaré dins meu, de manera especial, un viatge que vaig fer a la Cerdanya amb l´escola. Vam estar en una casa rural i desde allà vam anar a fer excursions per l´alta Cerdanya i el sud de França, vam muntar a cavall, vam veure vaques, van ser moments de viure i descubrir un entorn nou. Fa dos estius, quan estava embarassada de Rosquis, vam decidir tornar amb el meu marit en aquells paratges, aquest cop allotjant-nos a Bellver de Cerdanya i redescobrint no només les olors de la Natura, sino també els poblets, les seves esglésies, la bonhomia de la gent de pagès...

L´estiu passat, quan Rosquis tenia 5 mesos vam fer les primeres vacances amb ell i vam anar a deixar-nos conquerir per L´Empordà més desconegut i rural, fugint una mica de les platges i del turisme, vam poder fer passejades pels poblets típics, amb tranquil.litat, sense presses, seguint els ritmes del nostre nadó i gaudint d´unes primeres vacances en família, de petits grans moments quotidians en una casa rural, que sempre portaré al cor.

Aquest any ha estat ple de canvis i d´estrés, la vida ens ha portat per dificultats laborals que no ens esperàvem i l´economia domèstica se´ns ha ressentit. Per això, quan vaig poder sol.licitar entrar a la promoció de Madresfera per unes vacances per a tota la família gràcies a la fundació Pere Tarrés se´m va obrir el cel.

A la seva web http://www.peretarres.org dins de la pestanya "Família"-"Albergs i Cases de colònies" podem optar a 6 cases-alberg en entorns únics de la geografia catalana, com la Costa Daurada, el Pre-Pirineu, El Pirineu Lleidatà, el Collsacabra, el Moianès i la Cerdanya i, el que és més important, a preus realment asequibles. En totes elles, les famílies podrem fer tot tipus d´activitats, desde tallers, tirolina, excursions a paratges naturals, coves, etc. En el nostre cas, escolliríem la Casa Anna Maria Janer, situada a La Cerdanya, perquè vam passar per Llívia, però, a causa del mal temps, no vam poder visitar-la com ens hauria agradat i seria la manera de tancar un cicle vital: La Cerdanya de la infantesa, la de l´embaràs i ara també seria la que viuríem amb ulls nous, la Cerdanya del nostre nadó.

I vosaltres, coneixíeu les propostes de vacances familiars de la Fundació Pere Tarrés? Què us semblen?

Peu de foto: Vista exterior de la Casa Anna Maria Janer, a Llívia, La Cerdanya.

8 comentarios:

1. Los has puesto un poquín difícil, pero lo he entendido todo jajaja

O eso creo. A mí también me gusta desconectar de la ciudad y perderme en la naturaleza de vez en cuando :D

Respuestas
    1. Jajaja...seguro que sí, gracias x comentar, Dácil. Tú eres de las mías, x lo q veo, con ganitas de relax y desconexión. Besitos!

Eliminar
  2. M' agradat molt el post!!! quines ganes de desconectar i disfrutar de la tranquilitat de la Cerdanya!! La casa de Bellver es veu super-maca!!! sort!! un petó

Respuestas
    1. La casa és a Llívia, a uns quilòmetres de Bellver i a prop de la frontera francesa. I tant que hi ha ganes de desconexió de la gran ciutat, és molt necessari! Moltes gràcies x desitjar-me sort! petonets i bon cap de setmana!

Eliminar
  3. Uy que ganas de vacacionar y desconectar, y mira que yo vivo en un pueblito, pero claro no tan pintoresco y me has dejado con la boca hecha agua. A ver si podemos seguir tu ejemplo, aunque o es pronto o ya no será porque con la barrigota y el calor me pongo insoportable y mi esposo ya ha dicho que así, no vacacionamos, ains, jajajaja.

Respuestas
    1. Qué suerte vivir en un pueblecito todo el año! Seguro que podéis hacer alguna escapada de unos días para reponer fuerzas antes de que apriete demasiado el calor o se haga grande la tripita...ya me contarás! besitos y buen finde!

Eliminar
  4. Qué bonito ese lugar, yo siempre he estado de paso pero nunca me he quedado. Gracias por los datos de alojamiento, tomo nota. Un petó!

Respuestas
    1. Pues la zona es muy maja, la Cerdanya es genial, no sé si has estado, os lo recomiendo. Y el alojamiento parece bonito también. besitos y buen finde!